Translate

31 March 2019

Street Photographer Μιχαήλ Κυριακάκης JAHMIC

Read the article in English

«Μία εικόνα χίλιες λέξεις...»

Η Street Painting Team  Συναντά ... τον STREET PHOTOGRAPHER Μιχαήλ Κυριακάκη (JAHMIC)

Photo: Gabriel Koutoulias

Πως είναι να βγαίνεις με την κάμερα στο δρόμο και όλος ο κόσμος να ανοίγεται μπροστά σου?

Εικόνες που φυλακίζονται για πάντα, σαν μία μοναδική στιγμή μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας του δρόμου.



Photo: jahmic_kyriakakis


Ο Street Photographer Μιχαήλ Κυριακάκης  μίλησε στην Street Painting Team για το πως αντιλαμβάνεται με τη δική του ματιά, τις καθημερινές ιστορίες της Αθήνας μέσα από τον φωτογραφικό φακό του. 


photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Nozo1


Ο Jahmic είναι γέννημα θρέμμα Πειραιώτης με καταγωγή από την Σύμη και την Μάνη. Με αφορμή την συνάντησή μας , περπατήσαμε μαζί στα ζωγραφισμένα σοκάκια του κέντρου της πόλης, και πήραμε μία γεύση από το πως ο ίδιος βιώνει αυτή την εμπειρία


photos : jahmic_kyriakakis


-Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με την φωτογραφία?

Πριν από χρόνια είχα την ατυχία να μείνω καθηλωμένος  στο σπίτι μετά από τροχαίο για 1,5 περίπου χρόνο.Έτσι πήρα μία κάμερα και άρχισα να αποτυπώνω τα πάντα γύρω μου, περνώντας τον χρόνο μου. 


photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Achilles



Στην συνέχεια βρήκα ένα φίλο τον οποίο θεωρώ ¨Μέντορα¨, τον Γαβριήλ Κουτούλια, επαγγελματία φωτογράφο με πλούσιο βιογραφικό και πολλά χρόνια στον χώρο της φωτογραφίας. Ο ίδιος είδε σε μένα, πως έχω μία ευαισθησία και μία ιδιαίτερη ματιά έτσι μου έδωσε το boost. 

Πιο συγκεκριμένα θυμάμαι μου είχε πει:¨Βλέπεις πράγματα που στους περισσότερους περνούν απαρατήρητα¨. Ο Γαβριήλ μου πρότεινε ανθρώπους που θα με βοηθούσαν να δω τον κόσμο ακόμα καλύτερα.  Έτσι ανακάλυψα τον Φωτογράφο Πλάτωνα Ριβέλλη ο οποίος έχει αφιερωθεί και έχει προσφέρει πολλά όσον αφορά την φωτογραφία στην Ελλάδα.


photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Epsilon k alone98

- Τι σε τράβηξε στην φωτογραφία δρόμου?


Εν αρχήν ήταν η τέχνη του δρόμου... και η χιπ χοπ μουσική με την οποία, ασχολούμαι από τότε που άρχισε να αντιλαμβάνεται το μυαλό μου, αυτό που ακούει κ συνδέεται άμεσα με την ιδεολογία του γκράφιτι. Σε άλλους βγήκε να ζωγραφίζουν και σε άλλους να το αποτυπώνουν με άλλους τρόπους. 


photos: jahmic_kyriakakis



Εγώ από το 2010 έχω ένα μεγάλο αρχείο φωτογραφιών τα οποία θεωρώ ντοκουμέντα. Περπατώντας στα ίδια ακριβώς μέρη, οι εικόνες που είχα τραβήξει δεν υπάρχουν πλέον, όλα αλλάζουν, αυτό είναι το ενδιαφέρον.


photo: jahmic_kyriakakis
Street Artist: Insane 51



Η τέχνη του δρόμου έχει αυτή την κουλτούρα, να εκτίθεται, να βανδαλίζεται, να αλλάζει. Αυτός είναι ο λόγος που με τράβηξε η φωτογραφία δρόμου. Να σου πω την αλήθεια μου, οι τοίχοι της πόλης έχουν περισσότερα πράγματα να σου πούν  από τους ανθρώπους που περπατάνε στο δρόμο. Όλη η πορεία της Ελλάδας βρίσκεται στους δρόμους και τους τοίχους των κτιρίων της. Ωστόσο ο δρόμος  μου δίνει μία αίσθηση ελευθερίας, τώρα που όλα γύρω μας περιορίζονται.



photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Dionisios pappas


- Τι κάνει μία φωτογραφία ενδιαφέρουσα, η καλή λήψη ή το γεγονός που απαθανατίζει?

Ποιός ορίζει μία καλή φωτογραφία? Θεωρώ ότι τον κάθε φωτογράφο χαρακτηρίζει αυτό που θα βάλει στο κάδρο του. Για κάποιους είναι το γεγονός για κάποιους άλλους η εικόνα από μόνη της.

photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Skitsofrenis


-Είναι προσωπική υπόθεση ή θα ήθελες να μοιραστείς?

Είναι καθαρά προσωπική μου υπόθεση και καθώς δεν έχω μπεί στην διαδικασία να κάνω έκθεση, δεν μπαίνω καν στο δίλημμα του τι θα φωτογραφίσω.
Δεν ξέρω αν θα έκανα κάποια έκθεση στο μέλλον, δημοσιεύοντας βέβαια τις φωτογραφίες μου στα social media εκτίθεμαι. Το ότι  αυτό δεν είναι το κυρίως επάγγελμά μου, μου δίνει την ελευθερία να κινούμαι χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς στον φακό μου και μη σκεπτόμενος αν θα αρέσει στο κοινό.

photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Fl1p



-Πως είναι να βγαίνεις στο δρόμο και όλος ο κόσμος να ανοίγεται μπροστά σου. Είναι τα πάντα υποψήφια μοντέλα ή πρέπει κάτι να σε καλέσει?

Η φωτογραφική βόλτα δεν σημαίνει πάντα μία καλή φωτογραφία. Τα μοντέλα μου δεν είναι οι άνθρωποι πάντα?! Οι άνθρωποι κρατάνε άμυνες βλέποντας την κάμερα! Τα μοντέλα μου είναι οτιδήποτε μου τραβήξει την προσοχή. Ίσως  μία καρέκλα, μία ζωγραφιά ή ένα μπαλκόνι με σκισμένες  τέντες. Το αστικό τοπίο κυρίως. Όλα μπορεί να είναι μία φωτογραφία, είναι ο κόσμος όπως τον αντιλαμβάνομαι, ότι ερεθίζει το μάτι μου.



photo:jahmic_kyriakakis

-Ποιά είναι η γνώμη σου στην περίπτωση που κάποιος χρησιμοποιήσει φωτογραφία σου χωρίς την άδειά σου?
Τις φορές τουλάχιστον που γνωρίζω ότι έχει συμβεί πχ σε αφίσες για παραστάσεις, με ρώτησαν κ έβαλαν το όνομα μου, επίσης κάποιες ομάδες που ασχολούνται με την streer art  και την φωτογραφία δρόμου γράφουν ποιος είναι ο φωτογράφος !!!

Κυρίως έχω επαφή με τους @inexarchia.gr, @athensstreetartofficial κ τους @jj_urbanart όπου είμαι κ μέλος !!!!! Χαίρομαι για αυτό και κατά κάποιο τρόπο νιώθω και τυχερός, ας πούμε !!!  

photo:Jahmic_Kyriakakis
Street Artist: Canvas

 Αρχικά έβαζα την υπογραφή μου πάνω στην φωτογραφία. Τώρα δεν το κάνω πια και το υποστηρίζω, δεν μου αρέσει πλέον μου χαλάει την εικόνα. Αν θέλει κάποιος να την πάρει θα την πάρει με ή χωρίς υπογραφή. Η φωτογραφία θα είναι πάντα η δική μου οπτική και αντίληψη. Αυτό που με πειράζει είναι η ασυδοσία. Γενικά εγώ πιστεύω πως είναι σωστό να αναφέρεται το όνομα του Δημιουργού.

Θεωρώ ότι εν έτη 2019 έχει υποβαθμιστεί και είναι παρεξηγημένη, η Τέχνη της φωτογραφίας και η φωτογραφία γενικότερα.

photo:jahmic_kyriakakis
Street Artist: Achilles


Παιδιά φωτογραφίστε όσο μπορείτε και έστω και μία φορά στην ζωή σας θα αποδειχτεί πως το μόνο που μένει τελικά από κάποιες στιγμές είναι μία φωτογραφία!!! 

photo: jahmic_kyriakakis

Ανακαλύψαμε τον Jahmic μέσα από τις φωτογραφίες του στο in exarchia gr, σε μία έρευνα που κάναμε για την street art . Φωτογραφίες του επίσης θα βρείτε athens street art official  και jj_urban art.

Ο Μιχαήλ Κυριακάκης  παράλληλα με την φωτογραφία τα τελευταία χρόνια διατηρεί μία επιχείρηση Μπάρ το ΤΣΑΤ Ι στο όμορφο νησί της Σύμης.

photo: jahmic_kyriakakis
Ευχαριστούμε πολύ Μιχαήλ για την όμορφη συνάντηση και το μοίρασμα , καλές εικόνες από εμάς.

                                      Instagram             Facebook          Jahmic Photos : VIDEO          


No comments:

Post a Comment