Translate

03 July 2019

Martanoemi Noriega

Read this in English

Street Painting Team συναντά.... την Mural-Illustration καλλιτέχνη, Martanoemi Noriega ( MARTA)


"Mi mejor ángulo"
BONART
MIXED MEDIA ARTS FESTIVAL
10 DE OCTUBRE

Με την ευκαιρία του νέου μας project «Breaking» the wall, είχαμε το χρόνο να μιλήσουμε με την πρώτη μας καλεσμένη,Martanoemi Noriega από τον Παναμά. Για τις τοιχογραφίες και τη ζωή της στην Κρήτη ως καλλιτέχνης.



Fragmento de Mural para Festival Abierto
Τι σε έφερε στην Κρήτη;


Γνώρισα τον σύντροφό  μου πριν από έξι χρόνια στη Μαλαισία, καθώς εργαζόμασταν και οι δύο εκεί. Το όνειρό μας ήταν να κάνουμε ένα οδικό ταξίδι στην Ιταλία, στην Κορσική και στη συνέχεια στην Ελλάδα. Θέλαμε να μετακομίσουμε σε ένα μέρος κοντά στη θάλασσα όπου μπορώ να καλλιεργώ τα δικά μου λαχανικά. Τέτοιου τύπου όνειρο που κάνει κανείς όταν συνταξιοδοτείται, έτσι και καταλήξαμε  στην Κρήτη που πραγματικά έχω αγαπήσει. Κανονικά, δεν σχεδιάζω μακροπρόθεσμα. Ξέρω τουλάχιστον τι θα κάνουμε αύριο, αλλά καταφέραμε και βρήκαμε ένα κομμάτι γης στην Αγία Γαλήνη, οπότε είμαι εδώ μετά από δύο χρόνια στην Κρήτη.
Martanoemí Noriega



 Ποια είναι η δουλειά σου εδώ;

Η κύρια δουλειά μου είναι η απεικόνιση βιβλίων, και έκανα τοιχογραφίες στον Παναμά. Εδώ κάνω κάποιες τοιχογραφίες αλλά όχι ως κύρια εργασία. Συνεχίζω να φτιάχνω εικονογράφηση, εργάζομαι μέσω διαδικτύου, συνεχίζω να δουλεύω για τον Παναμά. Θα ήθελα να συμμετάσχω και να εργαστώ για μια εταιρεία εδώ, όπως και να φτιάξω εικονογραφήσεις για παιδικά βιβλία ή κάτι σχετικό .
Έχω δουλέψει λίγο κάνοντας προσωπικές εικονογραφήσεις  για το ταξίδι μου, για πρώτη φορά κάτι σαν ημερολόγιο.

Martanoemi Noriega 


Πώς καταλήγεις να κάνεις τοιχογραφίες;

Ήμουν ζωγράφος εδώ και αρκετό καιρό, δούλευα με τις Galleries και κάποτε έκανα τοιχογραφίες για μερικά εστιατόρια.
Πήγα στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Παναμά, αλλά μετά από όλα βρήκα το πραγματικό μου Πανεπιστήμιο σε καλλιτέχνη δρόμου. Justiniani είναι το όνομά του, δεν είναι muralist αλλά πωλεί τις ζωγραφιές του στους δρόμους. Για μένα είναι ένας από τους πιο ευφυείς και πιο έξυπνο άτομο που έχω γνωρίσει ποτέ. Διάβασα τα βιβλία του και κάθισα δίπλα του κάνοντας το "πανεπιστήμιο" μου.

Justiniani

Στους πολιτιστικούς Ολυμπιακούς αγώνες στην Αγγλία, ήμασταν καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και εκπροσώπησα την ομάδα μου ως Muralist. Έτσι κατέληξα με όλους αυτούς τους muralist από άλλες χώρες να βγαίνουμε από την εκδήλωση να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί ένα πάρκο στο Λονδίνο . Αυτή ήταν μια μεγάλη εμπειρία για μένα.

Nottingham, England
Ποιο είναι το κίνητρο για ένα άτομο που επενδύει χρόνο, υλικά, ενέργεια, να ζωγραφίζει κάτι στο δρόμο γνωρίζοντας ότι μπορεί να διαρκέσει λίγες μέρες ...; Δεν νομίζω ότι θέλει να είναι διάσημος είναι κάτι άλλο.

BOLIVIA

Επέστρεψα στον Παναμά και άρχισα να ζωγραφίζω σε μια ξεχασμένη περιοχή της χώρας. Σκέφτηκα ότι εδώ είναι πιο εύκολο και κανείς δεν θα καλέσει την αστυνομία ή θα φροντίσει να την διαγράψει. Αργότερα ανακάλυψα ότι ζωγραφίζω σε πολύ επικίνδυνους δρόμους, αλλά το χρόνο που ήμουν εκεί, οι άνθρωποι ήταν απλά ευγνώμονες και χαρούμενοι. Ως καλλιτέχνης ήμουν ψηλά σε ένα σύννεφο, τότε πήγα κάτω για να μιλήσω με τους ανθρώπους και να ζητήσω απόψεις, ζωγραφίζοντας έξω στο δρόμο δεν ένιωσα ποτέ πιο κοντά στους ανθρώπους όπως σε αυτές τις στιγμές.

Un mural parte de la campaña contra el trabajo infantil
Μιλούσα στους ανθρώπους οι οποίοι δεν είχαν καμία εκπαίδευση στην τέχνη, αλλά επειδή  εκτίθεσαι στο δρόμο αισθάνονται πραγματικά ότι έχουν την άδεια να σου πουν τι αληθινά πιστεύουν. Σε καμία Γκαλερί δεν θα το δείς αυτό ... Κανένας δεν θα έρθει να σας πει: "Γιατί δεν το αλλάζετε αυτό; Ίσως το κόκκινο θα δείχνει καλύτερα". Οι άνθρωποι, επειδή βρίσκονται σε μια Πινακοθήκη, θέλουν να φαίνονται έξυπνοι. Προτιμώ αυτή την ειλικρίνεια έξω από τους τοίχους.


 Costa Rica y Panamá
Τι γίνεται με τις τοιχογραφίες με θέματα διαμαρτυρίας;

Η τέχνη σε δημόσιους χώρους σας δίνει την ευκαιρία να κάνεις τους ανθρώπους να σκέφτονται. Εργάζομαι με πρόσφυγες εδώ και πολύ καιρό στον Παναμά, ξέρω ότι, κανείς δεν αφήνει την οικογένειά του για να γίνει πρόσφυγας. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι πρόσφυγας στον Παναμά, αν γίνεις ένας, και δεν θα κολλήσεις στη φυλακή, περιμένοντας κάποιον να σου πει τι θα αποφασίσει για σένα. Μια από τις τοιχογραφίες διαμαρτυρίας μου είχε  να κάνει με αυτό.


Αυτές οι τοιχογραφίες δεν είναι για την ομορφιά, είναι δραματικές. Είναι να δείξουμε ότι μερικοί άνθρωποι, δεν είναι διακοπές, δεν είναι τουρίστες ... τρέχουν από κάτι πολύ επικίνδυνο.

"El Chanchito Millonario"
Η κυβέρνησή μας προσπαθεί να αγνοήσει την κατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερο. Ο Παναμάς είναι γεμάτος διαφήμιση, παντού. Ακόμη και στις τουαλέτες, υπάρχει πάντα κάτι γύρω από το οποίο θα σε ωθήσει να γίνεις καταναλωτής, όχι για να σκεφτείς ή να κάνεις ερωτήσεις. Η Street art είναι το αντίθετο, είναι εκεί για να σε κάνει να μην χρειάζεσαι να αγοράσεις τίποτα.


  
Έκανες τοιχογραφίες στην Κρήτη;

Εδώ οι άνθρωποι δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι  με τις  τοιχογραφίες ακόμα. Ήμουν έτοιμη γι 'αυτό όταν ήρθα, αλλά στη συνέχεια νομίζω ότι όσα περισσότερα μπορώ να κάνω, τόσο πιο εύκολο θα γίνει. Αυτή είναι μία από τις αποστολές μου τώρα!
Οι άνθρωποι δεν είναι πάντα έτοιμοι να δεχτούν τις προτάσεις σου, θα ήθελα επίσης να εικονογραφήσω πράγματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό εδώ. Νομίζω ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό η ζωγραφική να «μιλάει» με τον θεατή. Αν όχι, τότε θα είναι πάντα μια ξενόφερτη εικόνα.


Ποια είναι η γνώμη σας για την θέση της γυναίκας;

Έχω πολλές απόψεις για τη θέση των γυναικών. Δούλευα σε μέρη που δεν θυμούνται το όνομά μου, αλλά θυμούνται το όνομα του συντρόφου  μου. Ζωγράφιζα όλη μέρα  σε ένα εστιατόριο, στο τέλος της ημέρας ο σύντροφός  μου ήρθε να με πάρει και του είπαν, "Bravo αυτό είναι πολύ ωραίο Φρεντερίκο να την χαίρεσαι". Και το όνομα Φρεντερίκο δεν είναι ευκολότερο από το όνομά μου, Μάρτα. 'Ολα καλά όμως, έζησα στη Μαλαισία, όπου οι άνθρωποι δεν μου δίνουν το χέρι τους για να πουν: "Χάρηκα για την γνωριμία". Όπως και εδώ εργάζομαι μόνη, εκθέτω τον εαυτό μου ζωγραφίζοντας μόνη μου, αυτό είναι ήδη μια δήλωση.


Θα ήθελα επίσης να ξεκινήσω να φτιάξω την Κρητική γυναικεία φιγούρα, όπου κι αν πάτε είναι ο κρητικός γέρος με το μαχαίρι, πού είναι η γυναικεία Κρητική φιγούρα; Ακόμη και στις φωτογραφίες είναι πάντα ο  άντρας. Οι Κρητικές γυναίκες αποτελούν επίσης μέρος της ιστορίας. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι μόνο ο άντρας που πολέμησε στον πόλεμο ... Ναι, αλλά τι έτρωγε;  Κανείς δεν μπορεί να πολεμήσει με άδειο στομάχι, μπορούσε να ξεκουραστεί και να είναι έτοιμος και πάλι γιατί η γυναίκα είχε τα πάντα έτοιμα για αυτόν. Δεν είμαι πραγματικά έτοιμη γι 'αυτό πρέπει να μελετήσω περισσότερο και να κάνω την έρευνά μου, το έχω στα σχέδιά μου.



Σχέδια για το μέλλον εδώ;

Λοιπόν, πρέπει να μάθω ελληνικά! Αυτό δεν είναι δύσκολο λόγω της γλώσσας, αλλά πρέπει να αποφασίσω αν θα μείνω σε ένα μέρος. Επειδή δεν μιλώ Ελληνικά για τα δύο χρόνια που ζω εδώ, αισθάνομαι ότι χάνω την πλάκα.

"Breakin" the wall
 Θα ήθελα να ζωγραφίσω περισσότερες τοιχογραφίες. Είμαι χαρούμενη που η Street Painting Team με κάλεσε να ζωγραφίσω μια τοιχογραφία στα Μάταλα. ένα μέρος των στόχων μου έγινε πραγματικό. Πιστεύω πραγματικά στην ομαδική εργασία και την αλληλεγγύη, έπρεπε να συναντήσω τους ομοίους μου, τους υπόλοιπους ανθρώπους που επενδύουν επίσης ενέργεια και χρόνο για να κάνουν ό, τι αγαπούν.


''Breakin" the wall

Agia Galini


Μatala Street Painting 2019


No comments:

Post a Comment