Translate

20 April 2019

Street-Origami Artist Airborne Mark gr.

Read this article in English

Η Street Painting Team συναντά... τον Street-Origami Artist Airborne Mark

Airborne Mark
Ο Μάρκ είναι ένας από τους πιο παθιασμένους καλλιτέχνες του δρόμου, στο Λονδίνο.
Αν περπατήσετε στους κεντρικούς δρόμους  της  πόλης δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίσετε τις μοναδικές τοιχογραφίες του Airborne Mark, που βασίζονται στην τέχνη του origami. Mας έκανε μια όμορφη ξενάγηση , έτσι είχαμε μια γεύση από τα γκράφιτι και τις τοιχογραφίες  της  πόλης.

Camden Town, Origami Horse




Ο Μάρκ γεννήθηκε στην Πολωνία, ήρθε στο Λονδίνο για να γίνει καλλιτέχνης δρόμου πριν από περίπου 14 χρόνια. Εργάζεται εδώ και 20 χρόνια, ξεκινώντας από την παραδοσιακή διαδρομή ενός καλλιτέχνη Graffiti, βανδαλίζοντας τρένα. Ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που άρχισαν να ζωγραφίζουν  Graffiti, έτσι μεγάλωσε με την κουλτούρα.


-Ποια είναι η σχέση σου με την τέχνη του Origami;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε ένα χαρτοπωλείο, το οποίο η μητέρα μου έχει/είχε από τότε που ήμουν πολύ μικρός. Έτσι μετά το σχολείο περνούσα πολύ καιρό εκεί βοηθώντας την στην δουλειά, ήταν το φυσικό περιβάλλον μου. Άρχισα να κάνω απλούς χαρακτήρες. Σιγά σιγά το χαρτί μετατράπηκε σε πολύ περίτεχνα ζώα origami. Έτσι οι δεξιότητες origami μου αυξάνονται με τις δεξιότητες ζωγραφικής μου.



Το 95% είναι δικά μου σχέδια ,το 4% είναι από άλλους καλλιτέχνες origami. Στην τέχνη origami, όπως κάποια ζώα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι καλύτερο από αυτό, κάποιος επενδύει 5 χρόνια για να κάνει τέλειο το σχέδιο, οπότε δεν μπορώ μόνο να το διπλώσω και να το ζωγραφίσω, χωρίς να βάλω το όνομα του αρχικού δημιουργού και να ζητήσω άδεια.


Airborne Mark Arachnid study


Αν το κάνω, δεν έχω ποτέ οικονομικό όφελος από αυτό. Όπως όλα τα αυτοκόλλητα, τα μπλουζάκια, τα έργα τέχνης που πουλάω, όλα βασίζονται στα δικά μου σχέδια origami, έτσι δεν υπάρχουν ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Επειδή ξέρω τον "κόσμο" του  origami  και θαυμάζω τους καλλιτέχνες. Όπως και πριν από 6 χρόνια έκανα τον καρχαρία, απόλυτα εκπληκτικό μοντέλο origami. Ένας από τους καλύτερους στον κόσμο, ζήτησα την άδεια, γιατί ξέρετε, αυτοί οι τύποι διπλώνουν για 30 χρόνια και είναι μια τιμή στην τέχνη του origami.

@ArtUnderTheHood


-Στην τέχνη Origami πρέπει να έχεις γνώσεις γεωμετρίας ;

Όχι, έχει να κάνει περισσότερο με τα Μαθηματικά, σε πόσες φορές  διπλώνεις ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτί σε ένα συγκεκριμένο σχήμα.


Airborne Mark Giraffer



Όταν σχεδιάζεις, σκέφτεσαι στην πραγματικότητα αλγόριθμους . Το τέλειο παράδειγμα είναι ένας κύβος Rubic. Όπως  για να πάρεις ένα χρώμα από κάτω προς τα πάνω, υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις. Το Origami είναι το ίδιο, καθαρά Μαθηματικά, επειδή είναι μόνο ένας τρόπος αναδίπλωσης ενός συγκεκριμένου σχήματος.


Origami Wolf basking in the sun. Photo by Bruno Scunha..

Με τα ζώα, για παράδειγμα, που έχουν 4 πόδια, είναι μια ακολουθία ... τι κάνει ένα άλογο διαφορετικό από έναν ταύρο, από μια αγελάδα, βγαίνει στα τελευταία 10 βήματα, η βάση είναι η ίδια.

Airborne Mark
-Η ζωγραφιά λοιπόν αρχίζει πάντα από χαρτί πριν γίνει τοιχογραφία?

Πρέπει να είναι σε χαρτί, γιατί το σχεδιάζω. Ίσως μου πήρε δύο εβδομάδες για να το κάνω, θέλω να ζωγραφίσω όπως το σχεδίασα. Δεν θέλω να μαντεύω. Θέλω οι τοιχογραφίες μου να είναι ρεαλιστικές στον τρόπο με τον οποίο διπλώνω τα μοντέλα.

Airborne Mark : Bristol

"Κάθε φορά που με βλέπετε να ζωγραφίζω σε έναν τοίχο, χτύπα με στον ώμο, θα δείς ότι, πάντα έχω τα origami μαζί μου".

Airborne Mark 


-Πώς πάει το γκράφιτι και οι τοιχογραφίες στο Λονδίνο όταν πρόκειται να πάρεις άδεια από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς;

Χρειάζεται άδεια για τα πάντα. Δεν είναι εύκολο να πάρεις άδεια από τον υπάλληλο, είναι πάρα πολύ  δουλειά, ίσως χρειάζονται εβδομάδες ή μήνες, είναι ένα επάγγελμα από μόνο του. Αυτός είναι ο λόγος που εργάζομαι τις περισσότερες φορές με ανθρώπους που οργανώνουν αυτοί τους τοίχους για μένα. Όπως οι τοίχοι στην Campten  Town ,οργανώθηκαν από την @ real art of street art. Κάθε φορά που βλέπεις τις ζωγραφιές μου, βάζω πάντα το όνομα του ανθρώπου που διοργάνωσε το σημείο για μένα.



-Ποια είναι η άποψή σου για τον καλλιτεχνικό χώρο στους δρόμους του Λονδίνου;

Είμαι φίλος ή εχθρός με όλους, γιατί αυτό είναι ακόμα ένας τόσο μικρός κόσμος όπως κάθε βιομηχανία. Ζω εδώ 14 χρόνια, έτσι στο  Λονδίνο, τους  ξέρω όλους. Όταν ήρθα  και άρχισα να ζωγραφίζω, κανείς δεν ήταν διάσημος, κανείς δεν έβγαζε χρήματα απ' αυτό. Τα τελευταία  χρόνια όλα άλλαξαν τόσο πολύ. Τώρα έχεις διάσημους καλλιτέχνες και λιγότερο διάσημους καλλιτέχνες. Υπάρχουν καλλιτέχνες που πληρώνονται  πολύ και άλλοι που αγνοούνται πλήρως, όχι επειδή είναι κακοί, είναι πραγματικά εκπληκτικοί, αλλά είναι υπερεκτεθημένοι, υποτιμημένοι, ή επειδή δεν είναι η στιγμή.



- Τι γίνεται με τη φήμη;

Υπάρχουν σούπερ σταρ στο Λονδίνο, είναι βέβαια λαμπροί καλλιτέχνες, αλλά σε κάποιο σημείο γίνεται περισσότερο σαν τη μουσική βιομηχανία ή το Χόλιγουντ. Ζωγραφίζω εδώ και είκοσι χρόνια και τα έχω δει όλα. Ζωγράφιζα πριν από το Instagram, ζωγράφιζα όταν ήταν παράνομο, ζωγράφιζα όταν κανείς δεν ενδιαφερόταν. Αν το Instagram χαθεί αύριο, θα ζωγραφίζω ακόμα.





-Τι σημαίνει "Origami riots";

Όταν σκέφτεσαι origami φαντάζεσαι ένα απλό κομμάτι χαρτί, η ζωγραφική με χρώματα και αποχρώσεις έχει τόσο πολλή ενέργεια, όπως είμαι εδώ για να διαταράξω αυτή την ισορροπία.  Origami riots είναι κάτι οξύμωρο .






Ο λόγος που  καίω το μοντέλο origami μου στο τέλος ενός τελειωμένου τείχους, είναι να δείξω πόσο εύθραυστη είναι αυτή η ομορφιά. Από την άλλη οι τοιχογραφίες διαρκούν περισσότερο, αλλά οι περισσότερες τις φορές είναι βάφονται από πάνω ή βανδαλίζονται έτσι θα χαθούν  μετά από κάποιο χρονικό διάστημα .... Δεν έχει σημασία ότι  πήρε ημέρες να το ζωγραφίσεις ακόμα και αν είναι χειμώνας και κρύο, βροχή. Όλοι όσοι αγωνίζονται να το κάνουν αυτό έχει φύγει. Κάποιος έρχεται και απλά το καταστρέφει, δεν είναι για πάντα.




-Υπάρχει διαμαρτυρία για τα ζώα στο έργο σου  καθώς είναι το κυρίως θέμα σου;

Για να είμαι ειλικρινής, είναι πρόσφατη αυτή η σύνδεση, επειδή έχω ζωγραφίσει origami και διπλώνω πολύ περισσότερο από ό, τι έχω συνειδητά επιλέξει να μην συμμετάσχω στη σφαγή αθώων πλασμάτων. Τα ζώα είναι ενδιαφέρον να διπλώνονται, συνδέεσαι περισσότερο με ένα άλογο origami από μια καρέκλα. Οι άνθρωποι σχετίζονται με τα ζώα περισσότερο από αντικείμενα, αυτός είναι ο λόγος.


                                 Painting Origami Gorilla - "King Folds Kong" in Croydon



-Ποιες είναι οι προσδοκίες ή τα όνειρά σου για το επαγγελματικό σου μέλλον;

Το όνειρό μου είναι να συνεχίσω να ζωγραφίζω όσο μπορώ, όπου και να είναι αυτό , δηλαδή ζωγραφίζοντας με έναν τρόπο που δεν χρειάζεται να επικεντρωθώ στην επιβίωση ως καλλιτέχνης. Γενικά είμαι εξαιρετικά ευγνώμων, δουλεύω πολύ σκληρά τα τελευταία χρόνια, δεν είναι για το μέρος είναι για την ειρήνη. Ξέρεις μόνο για την ειρήνη στην καρδιά  και να εστιάσεις σε αυτό που σου αρέσει.



S.P.T. Μάρκ ευχαριστούμε για  το χρόνο σου και την ωραία κουβέντα, σου ευχόμαστε το καλύτερο ...

facebook            Instagram        Website

No comments:

Post a Comment