Translate

29 March 2019

Street Artist-Performer SARA RIEL

Read this article in English




Η StreetPainting Team Συναντά... την Street Artist-Performer SARA RIEL


Photo by Art Bicnick

Τι  κοινό έχει η τέχνη του δρόμου στην Αθήνα του 2019, με την τέχνη του δρόμου στην Ισλανδία και στο Βερολίνο?

Πώς ένας καλλιτέχνης του δρόμου μπορεί να διεκδικήσει την διαμονή του  σε όποια χώρα του κόσμου επιθυμεί κάνοντας αυτό που αγαπάει?


Η Ισλανδή καλλιτέχνης Sara Riel είναι από τις  λίγες  γυναίκες  στο χώρο  της mural art και από τους πρώτους καλλιτέχνες, τους οποίους έφεραν μια νεότερη γενιά ανθρώπων στην τέχνη του δρόμου της Ισλανδίας, πέρα από τα καθιερωμένα στυλ  γκράφιτι της Νέας Υόρκης. 

Την συναντήσαμε στην Αθήνα  όπου και κατοικεί εδώ και  λίγους  μήνες.

   Fönix
Nýlendugata, Reykjavík, Iceland
photo Street Painting Team


Τι σε φέρνει στην Ελλάδα?

Στην Ελλάδα ήρθα για να ζήσω , η ζωή είναι φθηνότερη , υπάρχει φως , είναι δίπλα στη θάλασσα και  έχουμε παρόμοιο τρόπο σκέψης. Πολλοί φίλοι μου καλλιτέχνες έρχονται από την Ισλανδία για να δοκιμάσουν τον τρόπο ζωής εδώ .Υπάρχουν επίσης και οι μη κερδοσκοπικές οργανώσεις  τέχνης , όπως  η SNEHTA στην Αθήνα καθώς και το A-DASH PROJECT  προσφέροντας  ευκαιρίες  διαμονής σε εικαστικούς  καλλιτέχνες  με στούντιο, εργαστήρια και  άλλα  ...

Gata - Street art 
Reykjavík/Iceland, Berlin, Barcelona, Copenhagen, Brussel, Hamburg, Tokyo



-Με την εμπειρία σου ως καλλιτέχνης του δρόμου, από την Ισλανδία ,στο Βερολίνο και τώρα Αθήνα  πιστεύεις ότι υπάρχουν κοινά ?

Άμα συγκρίνεις  τα  γκράφιτι στην Αθήνα του 2019 με την την τέχνη του δρόμου στο Βερολίνο του 1999 τότε ίσως να δείς και κάποιες  ομοιότητες. Στην Ισλανδία είναι διαφορετικά , πιο ασφαλές από το Βερολίνο σε ότι αφορά την κουλτούρα της  τέχνης  του δρόμου και  φυσικά με τον τρόπο που εκτύπωσα  τον εαυτό μου εκεί σαν street artist.

Gata - Street art 
Reykjavík/Iceland, Berlin, Barcelona, Copenhagen, Brussel, Hamburg, Tokyo


Στο Βερολίνο, συνηθίζαμε να  γυρνάμε στην πόλη τις νύχτες  με τα σπρεί και τους μαρκαδόρους μας, και να φτιάχνουμε ιστορίες  μέσα από κόμικ χαρακτήρες  που δημιουργούσαμε για να εκθέσουμε κυρίως  τις διαθέσεις και τα συναισθήματα μας στους τοίχους και στους σκουπιδοτενεκέδες, κάποιες φορές και μέσα στη μέρα .

Gata - Street art 
Reykjavík/Iceland, Berlin, Barcelona, Copenhagen, Brussel, Hamburg, Tokyo


 Όταν κρατάς ένα μαρκαδόρο και  γράφεις κατά κάποιο τρόπο είναι εργαλείο να σπάσει ο τοίχος για κάποιους ανθρώπους. Ξαφνικά είχες ένα κώδικα επικοινωνίας με τους  γείτονες και  ανθρώπους  που δεν γνώριζες  πιο πριν. 

Animali
Njálsgata, Reykjavik, Iceland
2012
In collaboration with Thomas Korn

Στην Αθήνα υπάρχει αυτή η σκληρή  γραφή στους τοίχους κάθε είδους στύλ , μου αρέσει όταν αυτό έρχεται  και δένει σαν μια εικόνα , μοιάζει σαν ένα  λεύκωμα από βιβλίο καλεσμένων. Δεν έχω δεί  πολλά murals ακόμα. Πάντα κοιτάω  γύρω  μου και το εκλαμβάνω  ως  μία πολιτιστική ξενάγηση. Στα Εξάρχεια ιδίως,  η  ποσότητα της υπερβολικής  γραφής  που εισπράττει  ο θεατής είναι έντονο συναίσθημα  την πρώτη φορά.

Fxxx Off

 -Στην Ισλανδία πως  ήταν τα πράγματα σε σχέση με την ζωγραφική σε κτήρια ?

Στην Ισλανδία το έκανα διαφορετικά , ζήταγα την συγκατάθεση του ιδιοκτήτη του κτηρίου. Συνήθως ήταν ανοιχτοί στην ιδέα και  προπαντός όταν κάνεις καλλιτεχνική δουλειά, και με την ελευθερία να δημιουργήσεις σαν καλλιτέχνης. Το κακό είναι όταν έχεις κάποιον φορέα ο οποίος πρέπει να δώσει την έγκριση και να αποφασίσει τι είναι καλό για τα μάτια του κοινού.


-Οπότε έπαιρνες άδεια από κάποιους δημόσιους φορείς?

Δεν είχα  ποτέ επαφή με δημόσιους φορείς, και ούτε αυτοί με τα έργα μου.Όμως υπάρχει μια γκρίζα γραμμή στα όρια της  τέχνης σε δημόσιο χώρο . Αν για παράδειγμα θα ήθελες να ζωγραφίσεις  το σπίτι σου ή τον φράχτη σου και αυτό είναι σε δημόσια θέα , πρέπει να πάρεις κάποια σχετική έγκριση από τον Δήμο . Κανείς  όμως δεν το κάνει ,έτσι σκέφτηκα να κάνω  απλά την ζωγραφιά  μου χωρίς να ζητάω  άδεια ...και να ελπίζω  για το καλύτερο.

Cultivate your own garden
Seljavegur 42, Rey
kjavík, Iceland

2012

 Πιστεύω ότι και αυτοί το βλέπουν όπως κ’ εγώ  ίσως, σαν μία αχτίδα  φωτός μέσα στο γκρίζο χρώμα της  μέρας  καθώς  πηγαίνεις  για δουλειά. Βλέπεις  τέχνη εκεί  που δεν ήταν προγραμματισμένη να είναι και αυτός τελικά είναι και ο σκοπός  της  τέχνης του δρόμου.

Til Sjávar / Into the Ocean
2018
Reykjavík, Iceland









-Σε ποια καλλιτεχνική φάση είσαι αυτή την εποχή ?

Απολαμβάνω να δημιουργώ σε πιο προσωπικό επίπεδο και να είμαι πιο ειλικρινής .

Live performance by Sara Riel & Ólöf Arnalds


Αυτή την εποχή και μετά την τελευταία μου έκθεση από τον Οκτώβριο –Νοέμβριο στο Μουσείο Τέχνης  του Ρέκιαβικ,έχω δημοσιεύσει ένα μπλόκ με τα έργα μου .

                 Unconscious Fortunes
                                             - A poem for Sara Riel’s artwork, 
                                                 by Kristín Eiríksdóttir



Μου αρέσει να ζωγραφίζω την μουσική  , όχι αυστηρά τις νότες αλλά δημιουργώντας  με μια αφηρημένη διάθεση .Επίσης τα μαθηματικά και οι αριθμοί μέσα στο σχέδιο με ενδιαφέρει και με εμπνέει  πολύ.  


Mengi (berlin)
Creative and Experimental Cities
October 14th 2016 – January, 2017.



Είμαι στην Καλλιτεχνική Σχολή όλη μου την ζωή , είναι το φυσικό Μουσείο του μυαλού, εξελίσσομαι και είμαι πάντα στην διαδικασία να ανακαλύψω  που θα με οδηγήσει.


Sara riel 2
Núna (now) Festival
Winnipeg, Manitoba, Canada
2010


-Με την τέχνη του δρόμου σε πάει κάπου?

Έχω τις ιδέες  μου εκτός από την ζωγραφική μου αρέσει να δημιουργώ και με άλλα υλικά , όπως έχω χρησιμοποιήσει καθρέφτη ή και  γυαλί , επιδιώκω να υπάρχει βάθος στο έργο μου με αποτέλεσμα να γίνετε  διαδραστικό και να βάζει τους ανθρώπους να βλέπουν και να ανακαλύπτουν.

photo: Julia Staples

Η τέχνη του δρόμου έχει  να κάνει με την επικοινωνία, είναι ένα συναίσθημα ή μια σκέψη. Και για τους ανθρώπους  να εξασκούν την οπτική τους , είναι  ποίηση  που εκτίθεται εκεί έξω .

Return ticket
Kling & Bang gallery
Reykjavik, Iceland
2009

Υπάρχουν 3 πράγματα τα οποία μπορούν να καταστρέψουν ένα έργο, ο καιρός, οι οικοδομικές κατασκευές και κάποιου άλλου ανθρώπου η δημιουργία και το εγώ του.

The Mushroom
Hverfisgata, ReykjavÍk, Iceland
2012



S.P.T. - Σάρα ευχαριστούμε πολύ για αυτή την όμορφη συνέντευξη καλή συνέχεια στο έργο σου .
     

       
Micrometeorite (shooting star)
Spítalastígur 7
Reykjavík, Iceland
2014/2017
Hands
Around Reykjavík, Iceland


Dates
An installation for seven windows.
Icelandair Hotel Marina – Slippurinn















Έργα της Σάρα Ρίελ εκτός από τα murals εκτίθενται σε διάφορες εκθέσεις  κυρίως στην Ισλανδία  κατά καιρούς,  καθώς επίσης διατηρεί την δική της μόνιμη γκαλερί στο Ρέκιαβικ. 


Performance drawing
Skúli Sverrisson, Eiríkur Orri Ólafsson, 
Gyða Valtýsdóttir & Ólafur Björn Ólafsson.
























SARA RIEL WEBSITE                                         INSTAGRAM

No comments:

Post a Comment