Η Sreet Painting Team συναντά τον ζωγράφο PUPET
Ο PUPET γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, από το 2004 έως το 2009.
Ένας καλλιτέχνης με πολλές εκθέσεις στο βιογραφικό του και
πολλές τοιχογραφίες σε Ελλάδα και Εξωτερικό.
"Purple June” CRETE 2019 Shot by : Auryn F. Photography. |
Τι σε εμπνέει να
επιλέγεις συχνά ως θέμα σου ανθρώπινες μορφές;
Αρχικά μου αρέσουν οι γυναικείες μορφές, τα πρόσωπα και
λοιπά. Γενικά το ανθρώπινο σώμα είναι πολύ ενδιαφέρον για ζωγραφική. Μπορείς να
παίξεις με τους τόνους, να αναλύσεις τους μύες, να υπερβάλλεις λίγο. Δεν είναι βέβαια ότι δεν με ενδιαφέρουν
και άλλα θέματα, όπως ένα τοπίο ή κάτι άλλο και κατά καιρούς μελετώ και αυτά.
Embracing loneliness 06 |
Το θέμα είναι
να σου κάνει το κλικ. Είμαι ανοιχτός στο να βρίσκω μοντέλα τα οποία θα έχουν
την όρεξη να το συζητήσουμε και να είναι διαθέσιμα να πάρουν περίεργες πόζες με πράγματα που έχω στο μυαλό μου. Δεν
είναι βέβαια κάτι εύκολο και δυστυχώς δεν συμβαίνει συχνά.
Pathological dependence |
Σε κάποιους πίνακές σου επιλέγεις ως θέμα τον ίδιο σου τον εαυτό, τι σε
παρακινεί ;
Οι καμβάδες
που απεικονίζουν εμένα, έχουν θέμα κυρίως καταστάσεις που συμβαίνουν στον
εσωτερικό μου κόσμο. Άλλες φορές έχουν σοβαρή και άλλες πιο παιχνιδιάρικη προσέγγιση. Έρχεται κάπως
σαν φυσικό επακόλουθο και όχι τόσο για να προβάλω τον εαυτό μου.
Inner self shot: Auryn F. Photography |
Πιστεύω ότι είναι κυρίως δημόσιες σχέσεις. Όλα λίγο πολύ
είναι το Θέατρο του παραλόγου και για αυτό το λόγο κάποιες φορές επιλέγω να
είμαι αποστασιοποιημένος.
Η πρώτη μου επαφή
με Γκαλερί ήταν το 2009, και δεν νομίζω ότι έχουν αλλάξει και πολλά από τότε. Οι
γκαλερί συνήθως ζητάνε το 50% από την πιθανή πώληση του έργου. Έτσι λειτουργεί.
Έχω νοιώσει πολύ άβολα σε Γκαλερί που με "έσπρωχναν" να μιλήσω
με τον Τάδε γιατί είναι πολύ σημαντικός. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν νιώθω καθόλου άνετα σε τέτοιες
καταστάσεις και θεωρώ ότι δεν είναι η δουλειά μου αυτή. Η δουλειά του
Καλλιτέχνη είναι να βγάζει την ψυχή του στον καμβά. Προσωπικά εάν τελικά χρειαστεί
να συζητήσω με έναν άνθρωπο που τον ενδιαφέρει το έργο μου θα το κάνω πάνω σε
αυτό και όχι για να προωθήσω τον εαυτό μου. Αυτό είναι άλλο επάγγελμα , δεν είναι
δουλειά του καλλιτέχνη να τα κάνει όλα κατά την προσωπική μου άποψη, αλλά πλέον έτσι λειτουργούν τα πράγματα. Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να
προσποιηθώ τον επικοινωνιακό.
The fight. Mural inside Atelier 15 for thegroup exhibition with Auryn F. Photography and The Quick Brown Fox |
Ο Κύκλος είναι κακός και
όχι τόσο των ζωγράφων. Υπάρχουν καλοί και κακοί ζωγράφοι. Αλλά πως να το
πω...είναι και λίγο διεφθαρμένος , κρίνοντας από δική μου εμπειρία φυσικά.
Και συν τοις άλλοις δεν υπάρχει Καλλιτεχνική Παιδεία, το τι
είναι καλό και τι είναι κακό δεν υφίστανται τα σωστά κριτήρια.
Étude d'une petite souris |
Κατά την γνώμη σου
δηλαδή έχει και το Κοινό θέμα Παιδείας;
Φυσικά! Όλη
αυτή η υπερβολική χρήση των social media έχει κάνει κακό. Ξαφνικά όλοι έχουν
γίνει ζωγράφοι. Κάτι δεν πάει καλά νομίζω. Πως τελικά κάποιος προωθείται και
νομίζει ότι είναι και μοναδική καλλιτεχνική προσωπικότητα;
study |
Δεν σου κάνει αυτός ο
τρόπος;
Δεν θέλω να κάνω τον Καραγκιόζη, είναι αυτός τρόπος να
πετύχει κάποιος; Έτσι λειτουργούμε δυστυχώς εδώ. Και τελικά αυτός ο τρόπος της
απρόσωπης προώθησης συμβαίνει σε όλους
τους κλάδους όχι μόνο στην ζωγραφική.
Mural in Leipsoi island for the project- Colour in Greek islands |
Σε ότι αφορά τις Τοιχογραφίες
πως επιλέγεις την τοποθεσία, ποια είναι
τα κριτήρια;
Δεν στοχεύω
και δεν είναι αυτοσκοπός να εκτεθεί η
όποια τοιχογραφία μου σε πολυσύχναστα μέρη, αρχικά το κάνω για μένα. Θα
μπορούσε να είναι ένα εγκαταλειμμένο κτήριο ή δύσκολα προσβάσιμο. Μου αρέσει
πάνω απ' όλα να έχω ηρεμία , έχω την ελευθερία να λερώσω όσο θέλω. Επίσης μου
αρέσει να είμαι έξω στη φύση μόνος μου, θα
το παρομοίαζα σαν ένα είδος διαλογισμού. Έπειτα μπορώ να το εκθέσω να
παρουσιάσω την δουλεία μου. Είναι όμορφος καμβάς τα μισογκρεμισμένα κτήρια που
έχουν και μια φυσική φθορά.
The letter shot : Auryn F. Photography |
Τι να σου πω δεν ξέρω. Δεν θέλω να μιλήσω για μένα σε σχέση
με αυτό. Έχω κάποια αναγνωσιμότητα, αλλά ειλικρινά αυτό που με ευχαριστεί είναι το ότι με έχουν με έχουν
προσεγγίσει κάποιοι άνθρωποι και έχουν
έρθει στο εργαστήριο μου να αγοράσουν κάποιους από τους πίνακές μου. Επί της
ουσίας χωρίς πολύ μπλα μπλα αυτοί που πραγματικά έχουν εκτιμήσει το έργο μου
είναι αυτοί που επικοινώνησαν μαζί μου και ήρθαν να με βρούν. Αν αυτό είναι
αναγνωρισιμότητα τότε είναι κάτι καλό.
Work in progress |
Το ότι έχεις καταφέρει το κάθε σου έργο να είναι τεχνικά ξεκάθαρο μια ζωγραφιά του PUPET δεν είναι αναγνωρισιμότητά ;
Αν πραγματικά συμβαίνει αυτό τότε είναι κάτι για το οποίο
χαίρομαι πάρα πολύ. Το στυλ μου είναι κάτι που εξελίσσεται, από τότε που
ξεκίνησα να ζωγραφίζω έχω δοκιμάσει πολλές τεχνικές. Αυτό που επιδιώκω και θέλω
πια είναι να κάνω σοβαρή ζωγραφική και όχι κάτι που να φαίνεται εφετζίδικο.
Giannis Ritsos - Mural in Agios Eustratiow island for the project- Colour in Greek islands |
Δεν υπάρχουν και πολλοί, και εδώ πάλι δεν λειτουργούν υπέρ του
καλλιτέχνη. Υπάρχει και αυτό το καινούργιο που γίνεται τα street art walks. Χρεώνουν
κόσμο και κάνουν ξενάγηση για να δουν τα Γκράφιτι και τις τοιχογραφίες στην
Αθήνα , εννοείται χωρίς να ενημερώνουν κανέναν από τους καλλιτέχνες γι' αυτό
.Υπάρχουν ακόμα και private walks που στοιχίζουν ακόμα πιο ακριβά. Άλλη μια
εκμετάλλευση λοιπόν. Είναι οξύμωρο να θες να "φας" κατ' εξακολούθηση
από κάποιον που προσπαθεί να επιβιώσει με δυσκολία ο ίδιος. Η τέχνη στο δρόμο πρέπει
να είναι Ελεύθερη για όλους, και όχι άλλη μια ευκαιρία για χρηματική εκμετάλλευση.
Heart of Athens Graffiti Festival |
Είσαι ικανοποιημένος
με τις οικονομικές απολαβές όταν θα κάνεις μια τοιχογραφία κατά παραγγελία;
Τις περισσότερες φορές ναι. Παίρνω αυτά που ζητάω. Εξαρτάται
και από τον καλλιτέχνη, δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι που ζητάνε πολύ λίγα και κάνουν κακό σε
όλους μας, από την άλλη όμως η αγορά είναι ελεύθερη οπότε... Όταν ήμουν στην αρχή και πιο
ενθουσιασμένος έκανα και εγώ κάποια πράγματα χωρίς να παίρνω αυτό που θέλω, από
ένα σημείο και μετά όμως χρειάζεται να υπάρχει και ένα μέτρο.
Είναι οι τοιχογραφίες στα μελλοντικά επαγγελματικά σου σχέδια;
Νομίζω πάντα θα είναι αλλά πλέον σε δεύτερο πλάνο. Παρόλο του
ότι η απολαβές είναι καλές τα τελευταία χρόνια νομίζω είναι λίγο κουραστικό
πλέον για εμένα. Συν τοις άλλοις οι περισσότερες τοιχογραφίες που έχω κάνει τις
έχω κάνει μόνος μου, και δεν μιλώ για το καλλιτεχνικό κομμάτι που είναι
ευχαρίστηση μου αλλά για το υπόλοιπο κομμάτι, κουβάλημα, βάψιμο με μεγάλα
κοντάρια και σκάλες, και άλλες επικίνδυνες δραστηριότητες. Κάποια στιγμή το
χέρι μου είχε καταπονηθεί τόσο, που μου πήρε ένα χρόνο να επανέλθει και να μπορέσω
να συνεχίσω. Μεγαλώνω δεν είμαι πλέον πιτσιρικάς και δεν τα πάω και τόσο καλά
με τα ύψη. Νομίζω η ενασχόληση μου με τους καμβάδες και πιο ουσιαστικά με την
ζωγραφική έχει περάσει πλέον σε πρώτο πλάνο .
No comments:
Post a Comment